Nieuwe studiemodule Missiologie

Onlangs is de nieuwe studiemodule ‘Missiologie’ uitgekomen.

De missiologie is enorm in beweging. De veranderingen binnen en buiten de kerk zijn daarvan een belangrijke oorzaak. In Europa neemt de kerkelijke betrokkenheid af. Buiten het Westen groeit de kerk op sommige plaatsen snel. De verhoudingen binnen het christendom veranderen daardoor en vanuit missiologisch perspectief wordt daar verschillend op gereageerd. Deze module geeft een beeld van de hedendaagse missiologie en hoe deze zich verhoudt tot de missionaire praktijk. Thema’s als contextualisatie, onbereikte volken, mondiale theologie en interreligieuze dialoog komen langs. Deze module biedt een gedegen theologische basis en je krijgt inzicht in de belangrijkste mondiale ontwikkelingen binnen de missiologie.