Vijf redenen om nu de ETS-Bijbelcursus te volgen

Vijf redenen om nu te starten met de ETS-Bijbelcursus:

1. God brengt houvast in deze onzekere tijd

Door het coronavirus is veel onzeker geworden. Misschien zoek je hierdoor naar houvast. Als christenen mogen we ons vasthouden aan de Rots. Door de Bijbel te bestuderen leer je God, de Rots, beter kennen en je aan Hem vast te houden.

2. Je ontmoet andere christenen

Veel activiteiten binnen en buiten de kerk gaan in deze tijd niet, of in aangepaste vorm, door. Hierdoor heb je wellicht wat minder contact met andere christenen. Op de ETS-Bijbelcursus ontmoet je medegelovigen uit allerlei kerken.

3. Het verrijkt je begrip van de Bijbel

We zijn vaak geneigd losse hoofdstukken of tekstdelen uit de Bijbel te lezen. Daardoor lijken het misschien allemaal losstaande verhalen. Tijdens de ETS-Bijbelcursus lees je (in vier jaar) de hele Bijbel door en ontdek je de grote lijn en de samenhang in Gods Woord.

4. Het rust je toe voor een taak in de kerk

Naast de lessen organiseert de ETS-Bijbelcursus jaarlijks drie studiedagen in Veenendaal. Deze studiedagen zijn bedoeld om je praktisch toe te rusten voor een taak in de gemeente. Dit cursusjaar gaan de studiedagen over onderwijs in de kerk.

5. De lessen zijn coronaproof

We hebben met de verhuurders van elke locatie afspraken gemaakt over de te volgen protocollen en over hoe de 1,5 meter afstand gewaarborgd wordt. En heb je een keer milde klachten of ben ziek, dan kan je in plaats van de klassikale les een video-college volgen. Dit geldt zolang de coronamaatregelen duren. Je hoeft dus nooit wat te missen.

Nieuwsgierig geworden? Met 50 cursuslocaties is er altijd wel een locatie in jouw buurt. En in september mag je ter kennismaking de lessen gratis en vrijblijvend bijwonen. Aanmelden is wel noodzakelijk.

Meer info en aanmelden.