Zaterdag 10 juni 2023: Studiedag Missionair kerk-zijn

Op zaterdag 10 juni organiseert het Evangelisch College een studiedag over missionair kerk-zijn. Deze studiedag is een afsluitende dag van een serie van drie studiedagen rondom het thema ‘de missie van de kerk’. Deze dagen worden georganiseerd voor cursisten van de EC-Bijbelcursus, maar ook geïnteresseerden zijn van harte welkom.

Wat mag je verwachten?

Tijdens deze studiedag kijken we vanuit Lukas 10 naar mooie praktijkvoorbeelden van het uitdragen en verspreiden van het evangelie. De sprekers Hans Euser en Cees van Breugel nemen ons mee in de principes uit deze tekst en vertellen hoe zij Lukas 10 toepassen in hun leven en werk bij respectievelijk  BLEND Bloemhof en Hart voor West in Rotterdam. Op deze studiedag bieden we je handreikingen aan waar je in je eigen omgeving mee aan de slag kunt gaan, vanuit je eigen passie en kwaliteiten. Na afloop zul je vol inspiratie weer naar huis terug terug gaan.

Hans Euser

Hans Euser zet zich, samen met zijn vrouw Carolien, in voor moslims, migranten en medelanders in de wereld op hun stoep. Ze zijn samen verantwoordelijk voor Intercultural Church Plants, een netwerk van interculturele kerken in Nederland en zijn actief in hun eigen buurt Bloemhof op Rotterdam Zuid.

Cees van Breugel

Cees van Breugel is buurtpastor en pionier bij Hart voor West, een missionaire leefgemeenschap in Rotterdam West. Ook hij doet dit samen met zijn vrouw, Ariëtte.

Locatie en bereikbaarheid
De studiedag vindt plaats in het Onderwijscentrum van het Evangelisch College aan Anjerstraat 79 in Zwijndrecht. Rondom het gebouw is voldoende gratis parkeergelegenheid. De locatie is ook met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Er is ruimte voor maximaal 80 deelnemers.

Datum en tijd
De studiedag begint zaterdag 10 juni 2023 om 10:30 uur en duurt tot circa 16:00 uur.

Kosten
We vragen een kleine bijdrage voor de onkosten van deze dag. Koffie en thee is hierbij inbegrepen. Een lunch dien je zelf mee te nemen.

DoelgroepAanmeldingskosten
Cursisten van de EC-Bijbelcursus€ 5,-
Leden van het Evangelisch College€ 10,-
Gasten / externe deelnemers€ 20,-

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Aanmeldingsformulier